Gå direkt till innehåll Gå direkt till menyn

Hur bygger man ett starkt varumärke- tre tips från Ricki Rebecka Petrini

Att bygga ett starkt varumärke- tre tips från Ricki Rebecka Petrini

Entreprenörerna i höstens inkubatorprogram fick arbeta tillsammans med erfarna kommunikatören Ricki Rebecka Petrini i blocket Go Brand. Här kommer tre tips från Ricki Rebecka på hur man bygger ett starkt varumärke.

1. Kriskontext är det nya normala
De kommande åren kommer konsumenter vara påtagligt påverkade av den rådande konjunkturen och inflation. I det skedet behöver varumärken göra det än tydligare vilken roll ens produkt och tjänst har i denna nya, magrare ekonomi. Kommunicera ditt värdeerbjudande.

2. Growth Funnels
Se på kundresan som en “growth funnel” och mappa dina kanaler utefter var det finns mest potential att växa och komma i kontakt med nya kunder. Detta sker parallellt med lojalisering av befintlig kundbas.

3. Nischad profil
I en värld där konsumtion behöver renodlas och bantas ner kommer de mest krispiga, tydliga och nischade varumärken att överleva. Vad är din särprägel? Det, mer än någonting annat, ska genomsyra all kommunikation.

Peppad på Go Business?

Go Business erbjuder två program för dig som driver eget och vill utvecklas som entreprenör. Hangout för dig som har ett nystartat företag och vill kickstarta din business. Inkubator för dig som har kommit en bit med ditt företagande och vill växla upp. I inkubatorprogrammet jobbar vi coacher nära tillsammans med dig för att du ska nå dina mål.

Aktuellt

Fler liknande nyheter

Visa allt aktuellt

2025-02-18

Go Business vinnare av den digitala kategorin i Europa med projektet Go Cloud!

Go Business vinnare av den digitala kategorin i Europa med projektet Go Cloud!

2025-02-13

Inkubatorprogrammet våren 2025

Nu har vi äntligen kickat igång vårens Inkubatorprogram och det är 14 företagare från Norrbotten och Västerbotten som är antagna!

2025-02-07

Hans Lennart Jonsäll är aktuell med initiativet SYNTHVERKSTAD

”Genom Go Business Hangout-program fick jag verktyg att inventera och paketera mina färdigheter som tonsättare och musikproducent till säljbara tjänster utanför den traditionella mallen för konstnärligt arbete.”