Gå direkt till innehåll Gå direkt till menyn

Tips på hur du bygger ett starkt varumärke

Tips på hur du bygger ett starkt varumärke

Go Brand! Ricki Rebecka Petrini bjuder på tips hur du kan stärka ditt varumärke.

1. Skriv en önskelista – hur vill du som varumärke bli uppfattad?

Skriv ner 4-5 värdeord eller karaktärsdrag som du vill att målgruppen ska göra dig synonym med. Ett så kallat salient företag har större chans att uppfattas som ett tydligt och ihågkommet varumärke.

2. Blicka mot horisonten – vart är vi på väg?

Kriskontexten är utmanande både för individer och företag. Inte minst påverkar det samhällets ekonomi. Håll koll på hur rådande orostider påverkar ditt varumärke och din produktkategori långsiktigt. Mest troligt finns det både utmaningar och möjligheter att utforska.

3. Kroka arm – vilka vill du samarbeta med?

Bra vänner är alltid bra att ha, även för starka varumärken. Vilka andra företag, gärna inom andra produktkategorier så att ni inte konkurrerar, kan du samarbeta med? Synergieffekterna av två starka varumärken ska inte underskattas.

Peppad på Go Business?

Go Business erbjuder två program för dig som driver eget och vill utvecklas som entreprenör. Hangout för dig som har ett nystartat företag och vill kickstarta din business. Inkubator för dig som har kommit en bit med ditt företagande och vill växla upp. I inkubatorprogrammet jobbar vi coacher nära tillsammans med dig för att du ska nå dina mål.

Aktuellt

Fler liknande nyheter

Visa allt aktuellt

2025-02-18

Go Business vinnare av den digitala kategorin i Europa med projektet Go Cloud!

Go Business vinnare av den digitala kategorin i Europa med projektet Go Cloud!

2025-02-13

Inkubatorprogrammet våren 2025

Nu har vi äntligen kickat igång vårens Inkubatorprogram och det är 14 företagare från Norrbotten och Västerbotten som är antagna!

2025-02-07

Hans Lennart Jonsäll är aktuell med initiativet SYNTHVERKSTAD

”Genom Go Business Hangout-program fick jag verktyg att inventera och paketera mina färdigheter som tonsättare och musikproducent till säljbara tjänster utanför den traditionella mallen för konstnärligt arbete.”