
Tre snabba tips från Elin Häggberg
Tre snabba tips från Elin Häggberg
Go Viral! Elin Häggberg föreläste för Inkubatorprogrammet om hur man bygger ett genuint och engagerande flöde i sociala medier. Här kommer tre snabba tips från Elin:
- Våga vara lite radikal
Det är allt för lätt som företagare att pliktskyldigt vilja redovisa allt man gör i sitt företag och fastna i en sorts mix av personligt och professionellt publicerande. Om du verkligen vill att sociala medier ska gynna din business måste du våga välja bort och satsa på en tydlig röd tråd med dina kunder i fokus. - Superfokusera på en målgrupp
Vi kan inte nå alla, särskilt inte på sociala medier. Genom att superfokusera på din mest relevanta målgrupp har du större chans att nå fram! När ditt innehåll blir så tydligt kommer du automatiskt attrahera en bredare publik än den du siktar på. - Jobba på kroken
Varje innehåll du skapar behöver på mycket kort tid fånga uppmärksamheten hos mottagaren. Det är första textraden i caption, första orden i en Reel eller rubriken. Även visuella krokar i bild och video är viktiga! Mottagaren ska känna sig personligt tilltalad och sedd. Tänk: tydligt, angeläget, specifikt och igenkänning.